<< home >>
Svojvoľný úvod do programovania v jazyku C
<<- ->>


  • Niektoré riešené úlohy

NIEKTORÉ RIEŠENÉ ÚLOHY

V paklíčkoch pre download sú zdrojáky (pre Linux aj Windows), datové súbory a skompilované exe súbory (Win98) a ELFovia (RH7.3) dľa jednotlivých zadaní.

DeKoKo
Šifrátor a dešifrátor DeKoKo

Konverzatórium
Konverzia medzi rôznymi kódovaniami

Morse
Morseova abeceda

Nodiak
Odstránenie diakritiky

Winiso
Prevod Win kódovania do normálneho

Riešené tradičné úlohy (zadania zo sekcie pascal na zs):

  1. Program pre výpočet obsahu pozemku v tvare obdĺžnika zo stranami a, b.

  2. Program na výpočet počtu zápasov v jednokolovom turnaji, v ktorom sa zúčastní n družstiev a hrá sa systémom každý s každým.

  3. Program pre výpočet povrchu a objemu kvádra.

  4. Program na výpočet pytagorovskej trojice čísel pre dané prirodzené čísla u, v (u>v).

  5. Program, ktorý vypočíta a vypíše, akú dráhu prejde auto za daný čas t, keď ide rýchlosťou v. Program tiež vypočíta a vypíše spotrebu pohonných hmôt na prejdenie tejto vzdialenosti.

  6. Program na výpočet výsledného odporu dvoch rezistorov zapojených sériovo a paralelne.

  7. Rýchlik ide po priamej trati rýchlosťou v. Program vypočíta, v akej vzdialenosti od stanice musí začať brzdiť a ako dlho bude trvať zastavenie vlaku, keď s ohľadom na cestujúcich musí byť veľkosť opačného zrýchlenia 0,1 [m/s2]. Predpokladáme, že rušňovodič má tachometer ciachovaný v jednotke [km/h] a v tejto jednotke aj zadá fyzikálnu veličinu rýchlosť. Nakoľko zrýchlenie je udané v jednotke m/s2, je vhodné upraviť zadanú rýchlosť na základnú jednotku [m/s]. Výstupné veličiny budú potom tiež v základných jednotkách SI.

  8. Program, ktorý pre dané prirodzené čísla a, b (a>b) zistí, či b je deliteľom a. Ak áno, t.j. a je deliteľné číslom b, vypíše aj druhého deliteľa.

  9. Program načíta zo vstupu 3 celé čísla, do premennej min priradí najmenšiu z načítaných hodnôt a vypíše ju.

  10. Program po zadaní 3 čísel zistí, či môžu byť stranami trojuholníka a ak môžu, tak zistí, či sú stranami rovnoramenného trojuholníka, pravouhlého trojuholníka a výsledok vypíše.

  11. Program, pomocou ktorého zistíte priemernú výšku žiakov v triede.

  12. Program na výpočet n-tej mocniny čísla x pomocou súčinu, kde reálne číslo x a prirodzené číslo n zadávame z klávesnice.

  13. Program na výpočet súčinu prvých n prirodzených čísel (faktoriál), kde n zadávame z klávesnice.

  14. Program na výpočet súčinu prvých n párnych čísel.

  15. Program na výpočet súčinu prirodzených čísel A, B pomocou sčitovania.

<<- ->>