<< home >>
Imagine a flatulentove edukačné hry
<<- ->>



IMAGINE

Programovací jazyk s integrovaným vývojovým prostredím (IDE) Imagine je vhodný na úvodné oboznámenie žiakov ZŠ s objektovo orientovaným programovaním (OOP), kde beh programu je riadený udalosťami a nie lineárnou štruktúrou procedurálnych jazykov, ako napr. Robot Karel.

Imagine umožňuje prácu s multimédiami, vizuálny návrh vzhľadu aplikácie, jednoduché vkladanie a úpravu objektov, definovanie vlastných tried, premenných a procedúr. Umožňuje uložiť aplikáciu vo formáte spustiteľného exe súboru (značne veľký súbor) a tiež ako html stránku s vloženým <application/x-imagineLogo-package> (nutný plugin a tiež značná veľkosť súboru).

EDUKAČNÁ HRA TUXHRA

download exeho (1.5MB):

tuxhra


Úlohou žiaka je správne priradiť príkaz k činnosti, ktorú daný príkaz vykonáva, napr. príkaz pre archiváciu súborov – treba vybrať tar. Za každé správne priradenie žiak získava zelený bod správnych odpovedí a pochvalnú zvukovú odmenu. Za chybné priradenie žiak získava červený bod chybných odpovedí a motivačné zvukové povzbudenie. Ak žiak získa 21 zelených bodov, je odmenený potleskom. Zadania sú vyberané náhodne, jenerovanie odpovedí je tiež náhodné. Hra obsahuje 21 rôznych zadaní. Spustenie novej hry (s vynulovaním výsledkov) je tiež sprevádzané príjemným zvukovým doprovodom.


Farebné značenie použité ďalej v tejto sekcii:

objekt

vlastnosť objektu

udalosť

procedúra

multimediálny súbor


Objekty na hracej ploche:

korytnačka kot 21 záberová korytnačka otázok

korytnačka kod 21 záberová korytnačka odpovedí

tlačica t1 náhodná zmena záberu korytnačky kod

tlačica t2 súhlas s daným priradením

tlačica t3 nová hra

textové pole textsod počet správnych odpovedí

textové pole textchod počet chybných odpovedí

textové polia text1text6 informačné texty


tuxhra_form

Udalosti:

klik Ľ myši na tlačicu t1

klik Ľ myši na tlačicu t2

klik Ľ myši na tlačicu t3


Multimediálne súbory:

dobre.wav

zle.wav

potlesk.wav

newgame.wav


Návrh projektu

  • Vytvoríme 2 korytnačky, každú s 21 zábermi v prostredi ImageMotion kopírovaním z tabuľky OpenOffice Spreadsheet s menami kod a kot.

  • Vytvoríme návrh pre tlačice t1 až t3.

  • Pripravíme vhodné krátke motivujúce zvukové súbory wav.

  • Načítame obrázok pozadia hracej plochy.

  • Vizuálne navrhneme rozmiestnenie objektov, ich veľkosť, tvar, farebnosť, priehľadnosť.

  • Tlačiciam priradíme udalosti, vytvoríme príslušné procedúry.

  • Testujeme aplikáciu


Opis jednotlivých udalostí a procedúr

Tlačica t1

pri udalosti prizapnuti sa vykoná procedúra zmenkod, ktorá zmení vlastnosť záber objektu kod na náhodnú hodnotu


viem zmenkod

    kod'nechzaber zaber+nahodne 21

koniec


Tlačica t2

pri udalosti prizapnuti sa vykoná procedúra test, ktorá otestuje správnosť priradenia (porovnaním vlastnosti záber objektov kot a kod), na základe testu zvýši vlastnosť hodnota objektu textsod príp. textchod, prehrá príslušný multimediálny zvukový súbor (dobre.wav príp. zle.wav) v prípade, ak vlastnosť hodnota objektu textsod má hodnotu 21, prehrá multimediálny zvukový súbor potlesk.wav, v každom prípade potom nastaví vlastnosť záber objektom kot a kod na náhodnú hodnotu (aby žiaci nešvindľovali)


viem test

    otestuj (kot'zaber=kod'zaber)

    akAno [textsod'nechhodnota textsod+1 hrajsubor "dobre.wav]

    akNie [textchod'nechhodnota textchod+1 hrajsubor "zle.wav]

    otestuj (textsod'hodnota=21)

    akAno [ hrajsubor "potlesk.wav]

    kot'nechzaber zaber+nahodne 21

    kod'nechzaber zaber+nahodne 21

koniec


Tlačica t3

pri udalosti prizapnuti sa vykoná procedúra newgame, ktorá nastaví vlastnosť hodnota objektom textsod a textchod, prehrá multimediálny zvukový súbor newgame.wav a nastaví vlastnosť záber objektom kot a kod na náhodnú hodnotu


viem newgame

    textsod'nechhodnota 0

    textchod'nechhodnota 0

    hrajsubor "newgame.wav

    kot'nechzaber zaber+nahodne 21

    kod'nechzaber zaber+nahodne 21

koniec

EDUKAČNÁ HRA TUXORKY

download exeho (1.4MB):

tuxorky

<<- ->>