<< home >> |
Imagine a flatulentove edukačné hry |
<<- ->> |
|
|
|
|
IMAGINEProgramovací jazyk s integrovaným vývojovým prostredím
(IDE) Imagine je vhodný na úvodné oboznámenie žiakov ZŠ s objektovo
orientovaným programovaním (OOP), kde beh programu je riadený udalosťami
a nie lineárnou štruktúrou procedurálnych jazykov, ako napr. Robot Karel. EDUKAČNÁ HRA TUXHRA
Farebné značenie použité ďalej v tejto sekcii: objekt vlastnosť objektu udalosť procedúra multimediálny súbor Objekty na hracej ploche:korytnačka kot 21 záberová korytnačka otázok korytnačka kod 21 záberová korytnačka odpovedí tlačica t1 náhodná zmena záberu korytnačky kod tlačica t2 súhlas s daným priradením tlačica t3 nová hra textové pole textsod počet správnych odpovedí textové pole textchod počet chybných odpovedí textové polia text1 až text6 informačné texty
Udalosti:klik Ľ myši na tlačicu t1 klik Ľ myši na tlačicu t2 klik Ľ myši na tlačicu t3
Multimediálne súbory:dobre.wav zle.wav potlesk.wav newgame.wav
Návrh projektu
Opis jednotlivých udalostí a procedúrTlačica t1 pri udalosti prizapnuti sa vykoná procedúra zmenkod, ktorá zmení vlastnosť záber objektu kod na náhodnú hodnotu
viem zmenkod kod'nechzaber zaber+nahodne 21 koniec
Tlačica t2 pri udalosti prizapnuti sa vykoná procedúra test, ktorá otestuje správnosť priradenia (porovnaním vlastnosti záber objektov kot a kod), na základe testu zvýši vlastnosť hodnota objektu textsod príp. textchod, prehrá príslušný multimediálny zvukový súbor (dobre.wav príp. zle.wav) v prípade, ak vlastnosť hodnota objektu textsod má hodnotu 21, prehrá multimediálny zvukový súbor potlesk.wav, v každom prípade potom nastaví vlastnosť záber objektom kot a kod na náhodnú hodnotu (aby žiaci nešvindľovali)
viem test otestuj (kot'zaber=kod'zaber) akAno [textsod'nechhodnota textsod+1 hrajsubor "dobre.wav] akNie [textchod'nechhodnota textchod+1 hrajsubor "zle.wav] otestuj (textsod'hodnota=21) akAno [ hrajsubor "potlesk.wav] kot'nechzaber zaber+nahodne 21 kod'nechzaber zaber+nahodne 21 koniec
Tlačica t3 pri udalosti prizapnuti sa vykoná procedúra newgame, ktorá nastaví vlastnosť hodnota objektom textsod a textchod, prehrá multimediálny zvukový súbor newgame.wav a nastaví vlastnosť záber objektom kot a kod na náhodnú hodnotu
viem newgame textsod'nechhodnota 0 textchod'nechhodnota 0 hrajsubor "newgame.wav kot'nechzaber zaber+nahodne 21 kod'nechzaber zaber+nahodne 21 koniec EDUKAČNÁ HRA TUXORKYdownload exeho (1.4MB): |
<<- ->> |
|
|