<< home >> |
Nesúvislé fragmenty z objavovania OS Linux |
<<- ->> |
|
|
|
|
OpenGUIPo grafickej knižnici SVGAlib, nie veľmi vhodnej pre prácu žiakov (bezpečnosť - SUID root atribút a stabilita - priamy prístup k HW) je možno stiahnuť OpenGUI, ktorá o i. vyžaduje i SVGAlib, napríklad z http://www.tutok.sk/fastgl/download/. V marci 2003 to bola verzia 3.6.0. Ku knižnici je pekný manuál aj v slovenskom jazyku s referenčnou príručkou funkcií knižnice. Keďže som však už onehdá stiahol verziu 3.5.2, bude tu reč práve o verzii 3.5.2.Downloadnuté súbory
$ tar xfz meno_paklika.tgz Vojdeme do podadresára OpenGUI/src a upravíme súbor config.mak (odkomentujeme, zrušíme hash #, viď. install.pdf). $ cd OpenGUI $ vi config.mak Zmeníme identitu na roota, vojdeme do podadresára OpenGUI/src a spustíme inštalačný skript. $ su - # cd /home/.../OpenGUI/src # ./linux.sh Vojdeme do podadresára OpenGUI/examples a zmakeujeme (stále ako root). # cd ../examples # make -f makefile.lin Podobne aj v podadresári OpenGUI/rad. # cd ../rad # make # exit A tak sme si vytvorili aj jednoduchý grafický editor objektov formulára s automatickým jenerovaním zdrojového kódu (spustiteľný súbor rad v podadresári OpenGUI/rad). Použitie OpenGUI/** Priklad_1.cpp s pouzitim * OpenGUI kniznice */ #include <fastgl/fastgl.h> int main(int argc, char *argv[]) { App MyApp(2, argc, argv, CDARK, APP_ALL); Window okno(0, 0, 0, 400, 200, "OpenGUI okno"); okno.AddPushButton(275,120,80,24,"Quit",'Q',Control::Quit); MyApp.Run(); return(0); } $ gcc -fPIC -o Priklad_1 Priklad_1.cpp -lfgl Pri práci s knižnicou OpenGUI už nebudeme tak často meniť identitu (root), ale keďže priamo pracuje s SVGALIB, niekedy sa tomu nevyhneme. Je vhodné prezrieť si hlavičkáre v adresári /usr/include/fastgl/ pred includnutím. <fastgl/base.h>
<fastgl/callback.h> <fastgl/fastgl.h> <fastgl/fglist.h> <fastgl/fglmesa.h> <fastgl/fgstring.h> <fastgl/listbox.h> <fastgl/widgets.h> |
<<- ->> |
|
|