| << home >> | Počítačové siete v podmienkach základnej školy | 
| <<- ->> | |
|  | |
| 
 | METODIKA OPTIMÁLNEHO SPÔSOBU SIEŤOVANIANa metodiku optimálneho spôsobu sieťovania možno v súčasnej ekonomicko-politickej situácii v súčasnom základnom školstve v súčasnej Slovenskej republike nazerať prinajmenšom zo štyroch rôznych pohľadov: 
 Žiak - používateľŽiak musí mať zakázané všetko, okrem toho, čo nutne potrebuje k výučbe. Žiak nesmie používať FDD, CD-ROM, dokonca nesmie vidieť ani ich obsah. Nesmie tlačiť, skenovať. Učiteľ - používateľUčiteľ musí mať tie isté obmedzenia ako žiak. Predpokladám značne počítačovo negramotných učiteľov. Ak by sa medzi učiteľmi našiel nejaký gramotnejší, tak jemu po dohode uľaviť z obmedzení. Správkyňa siete a jej finančná motivácia:-((( SpoločnosťTak ako mocenské štruktúry v našej spoločnosti nezaujíma stav základného školstva, platy učiteľov, finančná motivácia správkyň školských počítačových sietí a učební, tak našich čelných politických predstaviteľov absolútne nezaujíma nič okrem nich samých. 
 Z vyššie uvedeného vyplýva, že najvhodnejšie sieťovanie a vlastne celá správa a administrácia siete a učebne bude spočívať vo vhodnom prístupe správkyne. Tento prístup bude čo najmenej časovo zaťažujúci. Správkyňa informuje žiakov, učiteľov, vedenie základnej školy, rodičov a priateľov školy, že raz mesačne (po pätnástom v mesiaci) vykoná obnovu siete (z ghost image CD). Medzi tým nech jej dajú všetci pokoj, prípadne ešte otrčí pracovnú zmluvu a náplň práce. Ak si žiaci pošahajú Windows, môžu stále pracovať v Linuxe. A práve v tomto vidím značný prínos pre žiakov. Zvyknú si, že v živote sa o nich nik starať nebude, a raz a na večné časy rozbijeme v žiakoch predstavu, že počítač to je Windows. 
 V ďalšom texte tejto témy tejto sekcie učiteľskej www stránky uvediem praktický príklad ako na to, alebo tak nejak. Na jednej psote:
 Na ostatných psotách:S takto pripravenými disketami (system+xfdisk, BIOS, MBR W98, MBR W98+Lilo, boot W98, boot Linux) a cédéčkami (ghost image W98+soft, ghost image Linux) sa presunúť k ostatným psotám v učebni a behom hodinky ich vyklonovať na obraz prvej psoty. Ostáva už len individuálne ponastavovať parametre siete pre každú psotu zvlášť, diskety a cédečka uložiť pre opätovné použitie každého pätnásteho v mesiaci a ubaliť si. 
 Takouto realizáciou možno dosiahnuť nasledujúce stavy: 
 | 
| <<- ->> | |
|  | |