<<
home >> |
Didaktické využitie mini-jazyka Robot Karel na ZŠ | ||||||||||||
<<- ->> |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
KAREL 3DVerzia Karel 3D je priestorovo orientovaná, umožňuje vytvárať priestorové útvary, Karla možno zamurovať tak, že ho ani vidno nie je (žiaci to často robia).Prečo Karel 3D Karel 3D žiakov zaujme skutočným stavbárskym umením a zaujímavou postavičkou robota. Môže stavať z tehličiek, na ne vystúpiť, robiť značky a v priamom režime si v miestnosti, ktorej veľkosť môžeme nastavovať, budovať rôzne prekážky, steny z blokov. Za prínos považujem dobrú meditáciu programu, jeho ladenie a upozorňovanie na chyby. Chýbajú však podmienky svetových strán. Prostredie Karel 3D V prostredí programu Karel 3D pracujeme pomocou funkčných klávesov F1 - F10. Funkcia jednotlivých klávesov je nasledovná: F1 pomoc F2 uloženie nového príkazu alebo miestnosti na disk F3 načítanie príkazu alebo miestnosti z disku F4 menu, ktoré umožňuje v priamom režime (F6) meniť rozmery miestnosti, vyčistiť miestnosť, vytlačiť miestnosť, vynulovať počítadlo, v programovacom režime (F7) umožní ladenie (krokovanie) príkazu, zastaviť pri chybe, vytlačiť okno alebo príkaz F5 spustenie programu alebo jeho ladenie (len v F7) F6 priamy režim, môžeme sledovať činnosť Karla v miestnosti, alebo mu ju upravovať F7 programovací režim, písanie príkazov (môžeme využiť F8 a F9 na priame kopírovanie príkazov a podmienok pomocou klávesy Enter) F8 prehľad príkazov F9 prehľad podmienok F10 koniec Riešené úlohy Pre porovnanie syntaxe verzií Karla 96 a Karla 3D uvádzam riešenia rovnakých úloh. Pri použití rekurzie pribudlo riešenie REKU_1, v ktorom Karel stavia a stavia a stavia. Je to proste budovateľ. Program teoreticky nikdy neskončí. Riešenia REKU_2 až REKU_4 sú analogické s riešeniami REKU_1 až REKU_3 vo verzii Karel 96. Riešené úlohy Karel 3D
začátek udělej 4 krát VLEVO-VBOK dokud
NENÍ ZEĎ dělej POLOŽ KROK *dokud *udělej konec Příkaz RAD
začátek dokud NENÍ ZEĎ dělej POLOŽ KROK *dokud konec
Příkaz OB
začátek
udělej 4 krát
VLEVO-VBOK
RAD
*udělej
konec
Příkaz REKU_1 začátek dokud NENÍ ZEĎ
dělej POLOŽ KROK *dokud VLEVO-VBOK REKU_1 konec
Příkaz REKU_2 začátek dokud NENÍ ZEĎ
dělej když
NENÍ CIHLA tak POLOŽ *když KROK *dokud VLEVO-VBOK REKU_2 konec
Příkaz REKU_3 začátek VLEVO-VBOK dokud NENÍ ZEĎ
dělej když
NENÍ CIHLA tak POLOŽ KROK *když *dokud REKU_3 konec
Příkaz REKU_4
začátek
dokud NENÍ ZEĎ dělej
když NENÍ CIHLA tak
POLOŽ
KROK
*když
*dokud
VLEVO-VBOK
když NENÍ CIHLA tak
REKU_4
*když
konec
|
||||||||||||
<<- ->> |
|||||||||||||
|