|
SEMINÁR
Ako
príklad na ďalší postup práce so žiakmi uvádzam projekt seminár
štruktúrovaného programovania. Pre žiakov, ktorí majú možnosť doma
pracovať s počítačom, som pripravila disketu s prostrediami Karel 96 a
Karel 3.2, textovými návodmi na kopírovanie, postupom domácej práce,
riešené úlohy a domáce úlohy. So žiakmi sa stretávam sporadicky v
popoludňajších hodinách formou konzultácie. Žiaci následne vo voľnom
čase pracujú samostatne. Svoju činnosť a výsledky konzultujú medzi sebou
i s vyučujúcim (to ako mnou). Seminár využíva vnútornú motiváciu žiakov,
túžbu niečo sa samostatne naučiť, vyriešiť.
Seminár disketa
Úlohy:
*****
Vzor: Načítanie vzorového slovníka nových príkazov:
F3-načti-slovnik-vzor
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Vytvorené nové príkazy (programy) sa ukladajú/načítavajú do/z jedného
súboru}
{Riešené úlohy Uloha_1 až Uloha_9 sú v súbore slovnik-ulohy}
{Domáce úlohy DU_1 až DU_9 ukladaj do súboru slovnik-du}
! Niet sa kam ponáhľať, s každou úlohou sa bav koľko potrebuješ !
! Na ďalšiu úlohu prejdi až po zvládnutí predchádzajúcich !
********
Uloha_1: Naučiť Karla nový príkaz pomocou postupného
zadávania známych príkazov
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Blok príkazov sa postupne vykoná raz}
-------------------
prikaz MENO znamena
blok prikazov
konec
-------------------
Uloha_1: Karel stojí na prázdnom mieste. Nauč Karla položiť 9 značiek
postupným zadávaním príkazov.
DU_1: Karel stojí na mieste zaplnenom značkami (9). Nauč Karla zdvihnúť
9 značiek postupným zadávaním príkazov.
********
Uloha_2: Cyklus s presným počtom opakovaní
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Blok príkazov sa postupne vykoná X krát}
-------------------
prikaz MENO znamena
opakuj X krat
blok prikazov
konec
konec
-------------------
Uloha_2: Karel stojí na prázdnom mieste. Nauč Karla položiť 9 značiek
použitím cyklu s presným počtom opakovaní.
DU_2: Karel stojí na mieste zaplnenom značkami (9). Nauč Karla zdvihnúť
9 značiek použitím cyklu s presným počtom opakovaní.
********
Uloha_3: Podmienka - pokračovanie ak je podmienka splnená
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Ak je podmienka splnená, vykoná sa blok príkazov, ak nie je splnená,
nevykoná sa nič}
-------------------
prikaz MENO znamena
kdyz PODMIENKA
blok prikazov
konec jinak
konec
konec
-------------------
Uloha_3: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na
mieste značka nie je, nech ju Karel položí. Ak na mieste značka (alebo
viac) je, nech Karel nerobí nič.
DU_3: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na
mieste je značka (alebo viac), nech ju (jednu) Karel zdvihne. Ak na
mieste značka nie je, nech Karel nerobí nič.
********
Uloha_4: Podmienka - vetvenie
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Ak je podmienka splnená, vykoná sa blok príkazov 1, ak nie je splnená,
vykoná sa blok príkazov 2}
-------------------
prikaz MENO znamena
kdyz PODMIENKA
blok prikazov 1
konec jinak
blok prikazov 2
konec
konec
-------------------
Uloha_4: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na
mieste značka nie je, nech ju Karel položí. Ak na mieste značka (alebo
viac) je, nech sa Karel zatočí.
DU_4: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na
mieste je značka (alebo viac), nech ju (jednu) Karel zdvihne. Ak na
mieste značka nie je, nech sa Karel zatočí.
********
Uloha_5: Vnorený cyklus v podmienke
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Ako v Ulohe_4, blok príkazov 2 je riešený ako cyklus s presným počtom
opakovaní}
Uloha_5: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na
mieste značka nie je, nech ju Karel položí. Ak na mieste značka (alebo
viac) je, nech sa Karel zatočí. Rieš s vnoreným cyklom s presným počtom
opakovaní.
DU_5: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na
mieste je značka (alebo viac), nech ju (jednu) Karel zdvihne. Ak na
mieste značka nie je, nech sa Karel zatočí. Rieš s vnoreným cyklom s
presným počtom opakovaní.
********
Uloha_6: Programový cyklus
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Blok príkazov sa opakovane vykonáva na základe podmienky. Je to
všeobecnejšie a väčšinou lepšie riešenie ako cyklus s presným počtom
opakovaní}
-------------------
prikaz MENO znamena
dokud PODMIENKA
blok prikazov
konec
konec
-------------------
Uloha_6: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Nauč
Karla zaplniť miesto značkami s použitím programového cyklu. Porovnaj s
Ulohou_1 a Ulohou_2, urč kedy, za akých podmienok (vstup) dávajú zhodné
riešenia (výstup).
DU_6: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Nauč
Karla vyprázdniť miesto s použitím programového cyklu. Porovnaj s DU_1
a DU_2, urč kedy, za akých podmienok (vstup) dávajú zhodné riešenia
(výstup).
********
Uloha_7: Vnorený programový cyklus
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Ako v Ulohe_6, blok príkazov tvorí vnorený programový cyklus}
Uloha_7: Nauč Karla zaplniť rad značkami s použitím vnoreného
programového cyklu. Posledné miesto v rade nechaj také ako bolo a Karla
otoč vľavo -vbok.
DU_7: Priprav si miestnosť zaplnenú značkami. Nauč Karla vyprázdniť rad
s použitím vnoreného programového cyklu. Posledné miesto v rade nechaj
také ako je a Karla otoč vľavo -vbok.
********
Uloha_8: Volanie procedúry (známeho príkazu)
-----------------------------------------------------------------------------------------
{V bloku príkazov je volanie príkazu, ktorý je vopred definovaný}
Uloha_8: Nauč Karla zaplniť okraje miestnosti značkami. Použi volanie
procedúry (Ulohy_7).
DU_8: Priprav si miestnosť zaplnenú značkami. Nauč Karla vyprázdniť
okraje miestnosti. Použi volanie procedúry (DU_7).
********
Uloha _9: Rekurzia -
volanie samého seba
-----------------------------------------------------------------------------------------
{V bloku príkazov je
volanie samého seba}
Uloha_9: Ako Uloha_8, ale s
použitím rekurzie.
DU_9: Ako DU_8, ale s
použitím rekurzie.
********
Záver: Načítaj a analyzuj
algoritmy zo slovníkov OBRAD, REKURZIA, NAHODA v tomto poradí. K
slovníku NAHODA načítaj aj mesto NAHODA.
Žiaci majú možnosť prezrieť si riešené úlohy, a riešiť úlohy domáce.
Riešenia:
PRIKAZ ULOHA_1
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
KONEC
PRIKAZ ULOHA_2
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
KONEC
PRIKAZ ULOHA_3
KDYZ NENI ZNACKA
POLOZ
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
PRIKAZ ULOHA_4
KDYZ NENI ZNACKA
POLOZ
KONEC JINAK
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC
PRIKAZ ULOHA_5
KDYZ NENI ZNACKA
POLOZ
KONEC JINAK
OPAKUJ 4 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ ULOHA_6
DOKUD NENI PLNO
POLOZ
KONEC
KONEC
PRIKAZ ULOHA_7
DOKUD NENI ZED
DOKUD NENI PLNO
POLOZ
KONEC
KROK
KONEC
VLEVOVBOK
KONEC
PRIKAZ ULOHA_8
OPAKUJ 4 KRAT
ULOHA_7
KONEC
KONEC
PRIKAZ ULOHA_9
DOKUD NENI ZED
DOKUD NENI PLNO
POLOZ
KONEC
KROK
KONEC
VLEVOVBOK
ULOHA_9
KONEC
Seminár texty pre učitela
algoritmus, vývojový diagram, programovanie, príkazy, program,
programovací jazyk, syntax, Karel 96, cyklus s presným počtom opakovaní,
kľúčové slová
Algoritmus - logicky usporiadaný postup jednotlivých
čiastkových krokov pre vyriešenie danej úlohy, problému.
Úloha: Mám ísť ráno do školy
Riešenie: Danú
úlohu rozdelím na menšie úlohy - kroky v časovej následnosti (6 krokov).
vstanem, umyjem sa, oblečiem sa, najem sa, idem po ceste do školy,
pozdravím
Algoritmus riešenia úlohy môžem graficky zapísať vo vývojovom diagrame.
V prípade programovania jednotlivé kroky sú príkazy. Postupnosť
príkazov tvorí program. Program má začiatok, blok príkazov a koniec.
Každý programovací jazyk má iné znenie a štruktúru príkazov - syntax.
Napr. 6. príkaz SJ: dobré ráno
AJ: good morning
NJ: gutten morgen
KAREL 96
Robot K. žije v meste 10x12. Na začiatku je v ľavom dolnom rohu otočený
vpravo (na východ)
K. pozná iba 4 príkazy: krok
vlevo
polož
zvedni
a podmienky.
K. je učenlivý a môže sa naučiť
nové príkazy - programy.
Úloha: Nech sa K.
otočí dozadu
Riešenie: (vhodné
je na tabuľu kresliť vývojáky a učiteľka nech robí Karla a poskakuje po
triede, kto sa bude baviť, odchádza, aspoň sa to preriedi)
začiatok, vlevo, vlevo, koniec
Úloha: Nech sa K.
otočí vpravo
Riešenie:
začiatok, vlevo, vlevo, vlevo, koniec
Logická postupnosť príkazov sa nazýva aj blok príkazov. V PASCALE sa na
ohraničenie bloku príkazov používajú kľúčové slová BEGIN - END.
Úloha: K. môže
položiť na jedno miesto najviac 9 značiek. Zaplň celé miesto.
Predpoklad: Na
mieste, kde stojí K. nie je žiadna značka.
Riešenie:
začiatok, polož, polož, polož, polož,
polož, polož, polož, polož, polož, koniec
toto bol dosť dlhý zápis, kde sa 9 krát opakuje príkaz polož
začiatok, opakuj 9x (polož), koniec
V zápise je využitý cyklus s presným počtom opakovaní. V zátvorke za
opakuj je príkaz (môže byť aj blok príkazov), ktorý sa opakuje presný
počet krát - pozor na syntax príslušného jazyka. V PASCALE cyklus s
presným počtom opakovaní používa kľúčové slová FOR - TO (DOWNTO) - DO.
K. používa syntax opakuj - konec.
Úloha: K. stojí v
ľavom dolnom rohu otočený vpravo (východne). Počet miest medzi
protiľahlými rohmi je 10. Nech K. prejde spodný rad do protiľahlého rohu
a na každom mieste nech nechá značku. Použi cyklus s presným počtom
opakovaní.
Riešenie: Do rohu
má K. 9 krokov, musí položiť 10 značiek.
najprv položí a potom 9x opakuje (krok, polož)
začiatok, polož, opakuj 9x (krok,
polož), koniec
alebo najprv 9x opakuje (polož, krok) a potom položí poslednú
začiatok, opakuj 9x (polož, krok),
polož, koniec
Dúloha: K. prejde
do uhlopriečneho rohu štvorca 8x8 (10x10), zanechá za sebou všade po
jednej značke. Nech ide uhlopriečne, aj popri stene.
vnorený cyklus, podmienka,
podmienený príkaz, binárne vetvenie)
Viacero algoritmov vedie k úspešnému vyriešeniu úlohy. Dobré je vybrať
ten najjednoduchší a najkratší.
Vo vnútri jedného cyklu, v bloku príkazov môže byť aj ďalší, vnorený
cyklus, v ňom ďalší, a ďalší, ...
Úloha: Nech K.
prejde spodný rad do protiľahlého rohu a nech každé miesto zaplní
značkami.
Riešenie:
začiatok, polož, opakuj 9x (krok,
opakuj 9x (polož)), koniec
alebo
začiatok, opakuj 9x (opakuj 9x
(polož), krok), polož, koniec
Úloha: Koľkokrát
sa vykoná príkaz1, príkaz2 a príkaz3 nasledujúceho algoritmu?
opakuj 2x
príkaz1
opakuj 4x
príkaz2
opakuj 6x
príkaz3
koniec
koniec
koniec
K. môže vyhodnotiť rôzne
podmienky. Vyhodnotenie podmienky môže byť pravdivé, podmienka je
splnená (1, áno, pravda, TRUE) alebo nepravdivé, podmienka nie je
splnená (0, nie, nepravda, FALSE).
K. pozná tieto podmienky: zeď
značka
plno
stisk
náhoda
sever, východ, jih, západ
Podmienený príkaz: Program
sa môže na základe vyhodnotenia podmienky rozvetviť na dve možné
postupnosti príkazov - binárne vetvenie. Ďalšie vykonávanie činnosti
programu závisí od vyhodnotenia podmienky. Ak je podmienka splnená,
vykoná sa jedna vetva programu, ak podmienka nie je splnená, vykoná sa
iná vetva alebo sa pokračuje ďalej v programe.
Úloha: Idem domov
zo školy, ale dvere sú zamknuté. Doma je niekto z rodiny.
Riešenie:
Potrebujem vyhodnotiť podmienku "či mám kľúč". Na základe vyhodnotenie
buď odomknem, alebo zazvoním. Ďalej sa už v chodbe prezujem bez ohľadu
na vyhodnotenie podmienky.
ak mám kľúč
odomknem
inak
zazvoním
prezujem sa
K. používa syntax když - jinak -
konec.
V PASCALE sa pre podmienený príkaz používajú kľúčové slová IF - THEN -
ELSE.
Úloha: Nech sa K.
otočí na Sever.
Seminár úlohy
Riešené úlohy SEM.KAR
Prvých 19 úloh riešiť bez podmieneného cyklu!
Úloha č. 01
Nech sa K. otočí dozadu
Úloha č. 02
Nech sa K. otočí vpravo
Úloha č. 03
Nech K. zaplní miesto
Predpoklad
K. stojí na prázdnom mieste a môže naň položiť 9 značiek
Cyklus s presným počtom opakovaní
Úloha č. 04
Nech K. zaplní miesto
Predpoklad
K. stojí na prázdnom mieste a môže naň položiť 9 značiek
Úloha č. 05
Nech K. prejde po spodnom rade
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12
Úloha č. 06
Nech K. prejde po spodnom rade a všade položí značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12
Úloha č. 07
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 po uhlopriečke a
všade nech položí značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12
Vnorený cyklus
Úloha č. 08
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 po uhlopriečke a
všade nech položí značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12
Úloha č. 09
Nech K. prejde po spodnom rade a všade zaplní miesto
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12
Úloha č. 10
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 popri stene a všade
nech položí značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12
Úloha č. 11
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 po uhlopriečke a
všade zaplní miesto
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12
Úloha č. 12
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 popri stene a všade
zaplní miesto
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12
Podmienený príkaz
Úloha č. 13
Ak je K. otočený na Sever nech urobí krok, inak nech položí značku
Predpoklad
K. môže byť kdekoľvek, kde zo Severu nie je stena. K. môže byť otočený
ľubovoľným smerom a na mieste, kde K. stojí, sa dá ešte položiť značka
(buď tam značka nie je, alebo je značiek menej ako 9 )
Úloha č. 14
Nech sa K. otočí na Sever
Predpoklad
K. môže byť kdekoľvek, otočený ľubovoľným smerom
Úloha č. 15
Nech K. zaplní miesto, ak sa ešte vojde značka
Predpoklad
Na mieste, kde K. stojí už môže byť ľubovoľný počet značiek a všeobecne
nemusí byť známy presný počet značiek potrebných pre úplné zaplnenie
miesta
Úloha č. 16
Nech K. vyberie miesto, ak má ešte akú značku zdvihnúť
Predpoklad
Na mieste, kde K. stojí už môže byť ľubovoľný počet značiek
Úloha č. 17
Nech K. prejde po spodnom rade a vyberie všetky miesta, ak má čo zobrať
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12. V rade môže byť na ľubovoľnom mieste ľubovoľný
počet značiek
Úloha č. 18
Nech K. prejde po spodnom rade a urobí inverziu - ak na mieste sú
značky, nech ich vyberie, a nechá miesto prázdne, inak, ak miesto bolo
prázdne, nech položí jednu značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12. V rade môže byť na ľubovoľnom mieste ľubovoľný
počet značiek
Úloha č. 19
Nech K. prejde po spodnom rade, ak je na mieste značka, nech miesto
zaplní, v pravom rohu sa otočí a cestou späť urobí inverziu
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer
miestnosti je 10x12. V rade môže byť na ľubovoľnom mieste ľubovoľný
počet značiek
PRIKAZ 01
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
KONEC
PRIKAZ 02
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
KONEC
PRIKAZ 03
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
POLOZ
KONEC
PRIKAZ 04
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
KONEC
PRIKAZ 05
OPAKUJ 9 KRAT
KROK
KONEC
KONEC
PRIKAZ 06_A
POLOZ
OPAKUJ 9 KRAT
KROK
POLOZ
KONEC
KONEC
PRIKAZ 06_B
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KROK
KONEC
POLOZ
KONEC
PRIKAZ 07_A
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KROK
POLOZ
VLEVOVBOK
KROK
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
KONEC
POLOZ
KONEC
PRIKAZ 07_B
POLOZ
OPAKUJ 9 KRAT
VLEVOVBOK
KROK
POLOZ
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
VLEVOVBOK
KROK
POLOZ
KONEC
KONEC
PRIKAZ 08_A
POLOZ
OPAKUJ 9 KRAT
KROK
POLOZ
VLEVOVBOK
KROK
POLOZ
OPAKUJ 3 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 08_B
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
VLEVOVBOK
KROK
POLOZ
OPAKUJ 3 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KROK
KONEC
POLOZ
KONEC
PRIKAZ 09_A
OPAKUJ 9 KRAT
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
KROK
KONEC
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
KONEC
PRIKAZ 09_B
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
OPAKUJ 9 KRAT
KROK
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 10_A
OPAKUJ 2 KRAT
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KROK
KONEC
VLEVOVBOK
KONEC
POLOZ
KONEC
PRIKAZ 10_B
POLOZ
VLEVOVBOK
OPAKUJ 2 KRAT
OPAKUJ 9 KRAT
KROK
POLOZ
KONEC
OPAKUJ 3 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 11_A
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
OPAKUJ 9 KRAT
KROK
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
VLEVOVBOK
KROK
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
OPAKUJ 3 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 11_B
OPAKUJ 9 KRAT
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
VLEVOVBOK
KROK
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
OPAKUJ 3 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KROK
KONEC
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
KONEC
PRIKAZ 12_A
OPAKUJ 2 KRAT
OPAKUJ 9 KRAT
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
KROK
KONEC
VLEVOVBOK
KONEC
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
KONEC
PRIKAZ 12_B
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
VLEVOVBOK
OPAKUJ 2 KRAT
OPAKUJ 9 KRAT
KROK
OPAKUJ 9 KRAT
POLOZ
KONEC
KONEC
OPAKUJ 3 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 13_A
KDYZ JE SEVER
KROK
KONEC JINAK
POLOZ
KONEC
KONEC
PRIKAZ 13_B
KDYZ NENI SEVER
POLOZ
KONEC JINAK
KROK
KONEC
KONEC
PRIKAZ 14_A
KDYZ JE VYCHOD
VLEVOVBOK
KONEC JINAK
KONEC
KDYZ JE JIH
OPAKUJ 2 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC JINAK
KONEC
KDYZ JE ZAPAD
OPAKUJ 3 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
PRIKAZ 14_B
KDYZ JE VYCHOD
VLEVOVBOK
KONEC JINAK
KDYZ JE JIH
OPAKUJ 2 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC JINAK
KDYZ JE ZAPAD
OPAKUJ 3 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 14_C
KDYZ NENI SEVER
VLEVOVBOK
KONEC JINAK
KONEC
KDYZ NENI SEVER
VLEVOVBOK
KONEC JINAK
KONEC
KDYZ NENI SEVER
VLEVOVBOK
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
PRIKAZ 14_D
OPAKUJ 3 KRAT
KDYZ NENI SEVER
VLEVOVBOK
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 15_A
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ NENI PLNO
POLOZ
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 15_B
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ JE PLNO
KONEC JINAK
POLOZ
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 16_A
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ JE ZNACKA
ZVEDNI
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 16_B
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ NENI ZNACKA
KONEC JINAK
ZVEDNI
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 17_A
OPAKUJ 9 KRAT
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ JE ZNACKA
ZVEDNI
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KROK
KONEC
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ JE ZNACKA
ZVEDNI
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 17_B
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ NENI ZNACKA
KONEC JINAK
ZVEDNI
KONEC
KONEC
OPAKUJ 9 KRAT
KROK
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ NENI ZNACKA
KONEC JINAK
ZVEDNI
KONEC
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 18
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ NENI ZNACKA
POLOZ
KROK
KONEC JINAK
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ JE ZNACKA
ZVEDNI
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KROK
KONEC
KONEC
KDYZ NENI ZNACKA
POLOZ
KONEC JINAK
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ JE ZNACKA
ZVEDNI
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KONEC
KONEC
PRIKAZ 19
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ NENI ZNACKA
KROK
KONEC JINAK
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ NENI PLNO
POLOZ
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KROK
KONEC
KONEC
KDYZ JE ZNACKA
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ NENI PLNO
POLOZ
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KONEC JINAK
KONEC
OPAKUJ 2 KRAT
VLEVOVBOK
KONEC
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ NENI ZNACKA
POLOZ
KROK
KONEC JINAK
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ JE ZNACKA
ZVEDNI
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KROK
KONEC
KONEC
KDYZ NENI ZNACKA
POLOZ
KONEC JINAK
OPAKUJ 9 KRAT
KDYZ JE ZNACKA
ZVEDNI
KONEC JINAK
KONEC
KONEC
KONEC
KONEC
Tradičný dowňák
|