<< home >>
Didaktické využitie mini-jazyka Robot Karel na ZŠ
<<- ->>


  • Seminár

SEMINÁR

Ako príklad na ďalší postup práce so žiakmi uvádzam projekt seminár štruktúrovaného programovania. Pre žiakov, ktorí majú možnosť doma pracovať s počítačom, som pripravila disketu s prostrediami Karel 96 a Karel 3.2, textovými návodmi na kopírovanie, postupom domácej práce, riešené úlohy a domáce úlohy.  So žiakmi sa stretávam sporadicky v popoludňajších hodinách formou konzultácie. Žiaci následne vo voľnom čase pracujú samostatne. Svoju činnosť a výsledky konzultujú medzi sebou i s vyučujúcim (to ako mnou). Seminár využíva vnútornú motiváciu žiakov, túžbu niečo sa samostatne naučiť, vyriešiť.

 

Seminár disketa

Úlohy:


*****
Vzor: Načítanie vzorového slovníka nových príkazov: F3-načti-slovnik-vzor
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Vytvorené nové príkazy (programy) sa ukladajú/načítavajú do/z jedného súboru}

{Riešené úlohy Uloha_1 až Uloha_9 sú v súbore slovnik-ulohy}
{Domáce úlohy DU_1 až DU_9 ukladaj do súboru slovnik-du}

! Niet sa kam ponáhľať, s každou úlohou sa bav koľko potrebuješ !
!      Na ďalšiu úlohu prejdi až po zvládnutí predchádzajúcich  !


********
Uloha_1: Naučiť Karla nový príkaz pomocou postupného zadávania známych príkazov
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Blok príkazov sa postupne vykoná raz}
-------------------
prikaz MENO znamena
  blok prikazov
konec
-------------------
Uloha_1: Karel stojí na prázdnom mieste. Nauč Karla položiť 9 značiek postupným zadávaním príkazov.

DU_1: Karel stojí na mieste zaplnenom značkami (9). Nauč Karla zdvihnúť 9 značiek postupným zadávaním príkazov.


********
Uloha_2: Cyklus s presným počtom opakovaní
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Blok príkazov sa postupne vykoná X krát}
-------------------
prikaz MENO znamena
  opakuj X krat
    blok prikazov
  konec
konec
-------------------
Uloha_2: Karel stojí na prázdnom mieste. Nauč Karla položiť 9 značiek použitím cyklu s presným počtom opakovaní.

DU_2: Karel stojí na mieste zaplnenom značkami (9). Nauč Karla zdvihnúť 9 značiek použitím cyklu s presným počtom opakovaní.


********
Uloha_3: Podmienka - pokračovanie ak je podmienka splnená
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Ak je podmienka splnená, vykoná sa blok príkazov, ak nie je splnená, nevykoná sa nič}
-------------------
prikaz MENO znamena
  kdyz PODMIENKA
    blok prikazov
  konec jinak
  konec
konec
-------------------
Uloha_3: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na mieste značka nie je, nech ju Karel položí. Ak na mieste značka (alebo viac) je, nech Karel nerobí nič.

DU_3: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na mieste je značka (alebo viac), nech ju (jednu) Karel zdvihne. Ak na mieste značka nie je, nech Karel nerobí nič.


********
Uloha_4: Podmienka - vetvenie
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Ak je podmienka splnená, vykoná sa blok príkazov 1, ak nie je splnená, vykoná sa blok príkazov 2}
-------------------
prikaz MENO znamena
  kdyz PODMIENKA
    blok prikazov 1
  konec jinak
    blok prikazov 2
  konec
konec
-------------------
Uloha_4: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na mieste značka nie je, nech ju Karel položí. Ak na mieste značka (alebo viac) je, nech sa Karel zatočí.

DU_4: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na mieste je značka (alebo viac), nech ju (jednu) Karel zdvihne. Ak na mieste značka nie je, nech sa Karel zatočí.


********
Uloha_5: Vnorený cyklus v podmienke
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Ako v Ulohe_4, blok príkazov 2 je riešený ako cyklus s presným počtom opakovaní}

Uloha_5: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na mieste značka nie je, nech ju Karel položí. Ak na mieste značka (alebo viac) je, nech sa Karel zatočí. Rieš s vnoreným cyklom s presným počtom opakovaní.

DU_5: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Ak na mieste je značka (alebo viac), nech ju (jednu) Karel zdvihne. Ak na mieste značka nie je, nech sa Karel zatočí. Rieš s vnoreným cyklom s presným počtom opakovaní.


********
Uloha_6: Programový cyklus
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Blok príkazov sa opakovane vykonáva na základe podmienky. Je to všeobecnejšie a väčšinou lepšie riešenie ako cyklus s presným počtom opakovaní}
-------------------
prikaz MENO znamena
  dokud PODMIENKA
    blok prikazov
  konec
konec
-------------------
Uloha_6: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Nauč Karla zaplniť miesto značkami s použitím programového cyklu. Porovnaj s Ulohou_1 a Ulohou_2, urč kedy, za akých podmienok (vstup) dávajú zhodné riešenia (výstup).

DU_6: Karel stojí na ľubovoľnom mieste (môžu tam byť značky). Nauč Karla vyprázdniť miesto  s použitím programového cyklu. Porovnaj s DU_1 a DU_2, urč kedy, za akých podmienok (vstup) dávajú zhodné riešenia (výstup).


********
Uloha_7: Vnorený programový cyklus
-----------------------------------------------------------------------------------------
{Ako v Ulohe_6, blok príkazov tvorí vnorený programový cyklus}

Uloha_7: Nauč Karla zaplniť rad značkami s použitím vnoreného programového cyklu. Posledné miesto v rade nechaj také ako bolo a Karla otoč vľavo -vbok.

DU_7: Priprav si miestnosť zaplnenú značkami. Nauč Karla vyprázdniť rad s použitím vnoreného programového cyklu. Posledné miesto v rade nechaj také ako je a Karla otoč vľavo -vbok.


********
Uloha_8: Volanie procedúry (známeho príkazu)
-----------------------------------------------------------------------------------------
{V bloku príkazov je volanie príkazu, ktorý je vopred definovaný}

Uloha_8: Nauč Karla zaplniť okraje miestnosti značkami. Použi volanie procedúry (Ulohy_7).

DU_8: Priprav si miestnosť zaplnenú značkami. Nauč Karla vyprázdniť okraje miestnosti. Použi volanie procedúry (DU_7).

********
Uloha _9: Rekurzia - volanie samého seba
-----------------------------------------------------------------------------------------
{V bloku príkazov je volanie samého seba}

Uloha_9: Ako Uloha_8, ale s použitím rekurzie.

DU_9: Ako DU_8, ale s použitím rekurzie.


********
Záver: Načítaj a analyzuj algoritmy zo slovníkov OBRAD, REKURZIA, NAHODA v tomto poradí. K slovníku NAHODA načítaj aj mesto NAHODA.

Žiaci majú možnosť prezrieť si riešené úlohy, a riešiť úlohy domáce.



Riešenia:
 
PRIKAZ ULOHA_1
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
KONEC

PRIKAZ ULOHA_2
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
  KONEC
KONEC

PRIKAZ ULOHA_3
  KDYZ NENI ZNACKA
    POLOZ
  KONEC JINAK
  KONEC
KONEC

PRIKAZ ULOHA_4
  KDYZ NENI ZNACKA
    POLOZ
  KONEC JINAK
    VLEVOVBOK
    VLEVOVBOK
    VLEVOVBOK
    VLEVOVBOK
  KONEC
KONEC

PRIKAZ ULOHA_5
  KDYZ NENI ZNACKA
    POLOZ
  KONEC JINAK
    OPAKUJ 4 KRAT
      VLEVOVBOK
    KONEC
  KONEC
KONEC

PRIKAZ ULOHA_6
  DOKUD NENI PLNO
    POLOZ
  KONEC
KONEC

PRIKAZ ULOHA_7
  DOKUD NENI ZED
    DOKUD NENI PLNO
      POLOZ
    KONEC
    KROK
  KONEC
  VLEVOVBOK
KONEC

PRIKAZ ULOHA_8
  OPAKUJ 4 KRAT
    ULOHA_7
  KONEC
KONEC

PRIKAZ ULOHA_9
  DOKUD NENI ZED
    DOKUD NENI PLNO
      POLOZ
    KONEC
    KROK
  KONEC
  VLEVOVBOK
  ULOHA_9
KONEC



Seminár texty pre učitela



algoritmus, vývojový diagram, programovanie, príkazy, program, programovací jazyk, syntax, Karel 96, cyklus s presným počtom opakovaní, kľúčové slová

Algoritmus - logicky usporiadaný postup jednotlivých čiastkových krokov pre vyriešenie danej úlohy, problému.

Úloha: Mám ísť ráno do školy
Riešenie: Danú úlohu rozdelím na menšie úlohy - kroky v časovej následnosti (6 krokov).
vstanem, umyjem sa, oblečiem sa, najem sa, idem po ceste do školy, pozdravím

Algoritmus riešenia úlohy môžem graficky zapísať vo vývojovom diagrame.

V prípade programovania jednotlivé kroky sú príkazy. Postupnosť príkazov tvorí program. Program má začiatok, blok príkazov a koniec. Každý programovací jazyk má iné znenie a štruktúru príkazov - syntax.

Napr. 6. príkaz SJ: dobré ráno
    AJ: good morning
    NJ: gutten morgen

KAREL 96

Robot K. žije v meste 10x12. Na začiatku je v ľavom dolnom rohu otočený vpravo (na východ)

K. pozná iba 4 príkazy: krok
vlevo
polož
zvedni
a podmienky.

K. je učenlivý a môže sa naučiť nové príkazy - programy.

Úloha: Nech sa K. otočí dozadu
Riešenie: (vhodné je na tabuľu kresliť vývojáky a učiteľka nech robí Karla a poskakuje po triede, kto sa bude baviť, odchádza, aspoň sa to preriedi)
začiatok, vlevo, vlevo, koniec

Úloha: Nech sa K. otočí vpravo
Riešenie:
začiatok, vlevo, vlevo, vlevo, koniec

Logická postupnosť príkazov sa nazýva aj blok príkazov. V PASCALE sa na ohraničenie bloku príkazov používajú kľúčové slová BEGIN - END.

Úloha: K. môže položiť na jedno miesto najviac 9 značiek. Zaplň celé miesto.
Predpoklad: Na mieste, kde stojí K. nie je žiadna značka.
Riešenie:
začiatok, polož, polož, polož, polož, polož, polož, polož, polož, polož, koniec
toto bol dosť dlhý zápis, kde sa 9 krát opakuje príkaz polož
začiatok, opakuj 9x (polož), koniec

V zápise je využitý cyklus s presným počtom opakovaní. V zátvorke za opakuj je príkaz (môže byť aj blok príkazov), ktorý sa opakuje presný počet krát - pozor na syntax príslušného jazyka. V PASCALE cyklus s presným počtom opakovaní používa kľúčové slová FOR - TO (DOWNTO) - DO.

K. používa syntax opakuj - konec.


Úloha: K. stojí v ľavom dolnom rohu otočený vpravo (východne). Počet miest medzi protiľahlými rohmi je 10. Nech K. prejde spodný rad do protiľahlého rohu a na každom mieste nech nechá značku. Použi cyklus s presným počtom opakovaní.
Riešenie: Do rohu má K. 9 krokov, musí položiť 10 značiek.
najprv položí a potom 9x opakuje (krok, polož)
začiatok, polož, opakuj 9x (krok, polož), koniec
alebo najprv 9x opakuje (polož, krok) a potom položí poslednú
začiatok, opakuj 9x (polož, krok), polož, koniec

Dúloha: K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 8x8 (10x10), zanechá za sebou všade po jednej značke. Nech ide uhlopriečne, aj popri stene.



vnorený cyklus, podmienka, podmienený príkaz, binárne vetvenie)

Viacero algoritmov vedie k úspešnému vyriešeniu úlohy. Dobré je vybrať ten najjednoduchší a najkratší.

Vo vnútri jedného cyklu, v bloku príkazov môže byť aj ďalší, vnorený cyklus, v ňom ďalší, a ďalší, ...

Úloha: Nech K. prejde spodný rad do protiľahlého rohu a nech každé miesto zaplní značkami.
Riešenie:
začiatok, polož, opakuj 9x (krok, opakuj 9x (polož)), koniec
alebo
začiatok, opakuj 9x (opakuj 9x (polož), krok), polož, koniec

Úloha: Koľkokrát sa vykoná príkaz1, príkaz2 a príkaz3 nasledujúceho algoritmu?

opakuj 2x
  príkaz1
  opakuj 4x
    príkaz2
    opakuj 6x
      príkaz3
    koniec
  koniec
koniec


K. môže vyhodnotiť rôzne podmienky. Vyhodnotenie podmienky môže byť pravdivé, podmienka je splnená (1, áno, pravda, TRUE) alebo nepravdivé, podmienka nie je splnená (0, nie, nepravda, FALSE).

K. pozná tieto podmienky: zeď
značka
plno
stisk
náhoda
sever, východ, jih, západ

Podmienený príkaz: Program sa môže na základe vyhodnotenia podmienky rozvetviť na dve možné postupnosti príkazov - binárne vetvenie. Ďalšie vykonávanie činnosti programu závisí od vyhodnotenia podmienky. Ak je podmienka splnená, vykoná sa jedna vetva programu, ak podmienka nie je splnená, vykoná sa iná vetva alebo sa pokračuje ďalej v programe.

Úloha: Idem domov zo školy, ale dvere sú zamknuté. Doma je niekto z rodiny.
Riešenie: Potrebujem vyhodnotiť podmienku "či mám kľúč". Na základe vyhodnotenie buď odomknem, alebo zazvoním. Ďalej sa už v chodbe prezujem bez ohľadu na vyhodnotenie podmienky.

ak mám kľúč
  odomknem
inak
  zazvoním
prezujem sa

K. používa syntax když - jinak - konec.

V PASCALE sa pre podmienený príkaz používajú kľúčové slová IF - THEN - ELSE.

Úloha: Nech sa K. otočí na Sever.



Seminár úlohy

Riešené úlohy SEM.KAR

Prvých 19 úloh riešiť bez podmieneného cyklu!

Úloha č. 01
Nech sa K. otočí dozadu

Úloha č. 02
Nech sa K. otočí vpravo

Úloha č. 03
Nech K. zaplní miesto
Predpoklad
K. stojí na prázdnom mieste a môže naň položiť 9 značiek

 

Cyklus s presným počtom opakovaní

Úloha č. 04
Nech K. zaplní miesto
Predpoklad
K. stojí na prázdnom mieste a môže naň položiť 9 značiek

Úloha č. 05
Nech K. prejde po spodnom rade
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12

Úloha č. 06
Nech K. prejde po spodnom rade a všade položí značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12

Úloha č. 07
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 po uhlopriečke a všade nech položí značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12

 

Vnorený cyklus

Úloha č. 08
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 po uhlopriečke a všade nech položí značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12

Úloha č. 09
Nech K. prejde po spodnom rade a všade zaplní miesto
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12

Úloha č. 10
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 popri stene a všade nech položí značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12

Úloha č. 11
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 po uhlopriečke a všade zaplní miesto
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12

Úloha č. 12
Nech K. prejde do uhlopriečneho rohu štvorca 10x10 popri stene a všade zaplní miesto
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12

 

Podmienený príkaz

Úloha č. 13
Ak je K. otočený na Sever nech urobí krok, inak nech položí značku
Predpoklad
K. môže byť kdekoľvek, kde zo Severu nie je stena. K. môže byť otočený ľubovoľným smerom a na mieste, kde K. stojí, sa dá ešte položiť značka (buď tam značka nie je, alebo je značiek menej ako 9 )

Úloha č. 14
Nech sa K. otočí na Sever
Predpoklad
K. môže byť kdekoľvek, otočený ľubovoľným smerom

Úloha č. 15
Nech K. zaplní miesto, ak sa ešte vojde značka
Predpoklad
Na mieste, kde K. stojí už môže byť ľubovoľný počet značiek a všeobecne nemusí byť známy presný počet značiek potrebných pre úplné zaplnenie miesta

Úloha č. 16
Nech K. vyberie miesto, ak má ešte akú značku zdvihnúť
Predpoklad
Na mieste, kde K. stojí už môže byť ľubovoľný počet značiek

Úloha č. 17
Nech K. prejde po spodnom rade a vyberie všetky miesta, ak má čo zobrať
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12. V rade môže byť na ľubovoľnom mieste ľubovoľný počet značiek

Úloha č. 18
Nech K. prejde po spodnom rade a urobí inverziu - ak na mieste sú značky, nech ich vyberie, a nechá miesto prázdne, inak, ak miesto bolo prázdne, nech položí jednu značku
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12. V rade môže byť na ľubovoľnom mieste ľubovoľný počet značiek

Úloha č. 19
Nech K. prejde po spodnom rade, ak je na mieste značka, nech miesto zaplní, v pravom rohu sa otočí a cestou späť urobí inverziu
Predpoklad
K. je v ľavom dolnom rohu prázdnej miestnosti otočený vpravo a rozmer miestnosti je 10x12. V rade môže byť na ľubovoľnom mieste ľubovoľný počet značiek



PRIKAZ 01
  VLEVOVBOK
  VLEVOVBOK
KONEC




PRIKAZ 02
  VLEVOVBOK
  VLEVOVBOK
  VLEVOVBOK
KONEC




PRIKAZ 03
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
  POLOZ
KONEC




PRIKAZ 04
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 05
  OPAKUJ 9 KRAT
    KROK
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 06_A
  POLOZ
  OPAKUJ 9 KRAT
    KROK
    POLOZ
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 06_B
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
    KROK
  KONEC
  POLOZ
KONEC




PRIKAZ 07_A
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
    KROK
    POLOZ
    VLEVOVBOK
    KROK
    VLEVOVBOK
    VLEVOVBOK
    VLEVOVBOK
  KONEC
  POLOZ
KONEC




PRIKAZ 07_B
  POLOZ
  OPAKUJ 9 KRAT
    VLEVOVBOK
    KROK
    POLOZ
    VLEVOVBOK
    VLEVOVBOK
    VLEVOVBOK
    KROK
    POLOZ
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 08_A
  POLOZ
  OPAKUJ 9 KRAT
    KROK
    POLOZ
    VLEVOVBOK
    KROK
    POLOZ
    OPAKUJ 3 KRAT
      VLEVOVBOK
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 08_B
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
    VLEVOVBOK
    KROK
    POLOZ
    OPAKUJ 3 KRAT
      VLEVOVBOK
    KONEC
    KROK
  KONEC
  POLOZ
KONEC




PRIKAZ 09_A
  OPAKUJ 9 KRAT
    OPAKUJ 9 KRAT
      POLOZ
    KONEC
    KROK
  KONEC
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 09_B
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
  KONEC
  OPAKUJ 9 KRAT
    KROK
    OPAKUJ 9 KRAT
      POLOZ
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 10_A
  OPAKUJ 2 KRAT
    OPAKUJ 9 KRAT
      POLOZ
      KROK
    KONEC
    VLEVOVBOK
  KONEC
  POLOZ
KONEC




PRIKAZ 10_B
  POLOZ
  VLEVOVBOK
  OPAKUJ 2 KRAT
    OPAKUJ 9 KRAT
      KROK
      POLOZ
    KONEC
    OPAKUJ 3 KRAT
      VLEVOVBOK
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 11_A
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
  KONEC
  OPAKUJ 9 KRAT
    KROK
    OPAKUJ 9 KRAT
      POLOZ
    KONEC
    VLEVOVBOK
    KROK
    OPAKUJ 9 KRAT
      POLOZ
    KONEC
    OPAKUJ 3 KRAT
      VLEVOVBOK
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 11_B
  OPAKUJ 9 KRAT
    OPAKUJ 9 KRAT
      POLOZ
    KONEC
    VLEVOVBOK
    KROK
    OPAKUJ 9 KRAT
      POLOZ
    KONEC
    OPAKUJ 3 KRAT
      VLEVOVBOK
    KONEC
    KROK
  KONEC
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 12_A
  OPAKUJ 2 KRAT
    OPAKUJ 9 KRAT
      OPAKUJ 9 KRAT
        POLOZ
      KONEC
      KROK
    KONEC
    VLEVOVBOK
  KONEC
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 12_B
  OPAKUJ 9 KRAT
    POLOZ
  KONEC
  VLEVOVBOK
  OPAKUJ 2 KRAT
    OPAKUJ 9 KRAT
      KROK
      OPAKUJ 9 KRAT
        POLOZ
      KONEC
    KONEC
    OPAKUJ 3 KRAT
      VLEVOVBOK
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 13_A
  KDYZ JE SEVER
    KROK
  KONEC JINAK
    POLOZ
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 13_B
  KDYZ NENI SEVER
    POLOZ
  KONEC JINAK
    KROK
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 14_A
  KDYZ JE VYCHOD
    VLEVOVBOK
  KONEC JINAK
  KONEC
  KDYZ JE JIH
    OPAKUJ 2 KRAT
      VLEVOVBOK
    KONEC
  KONEC JINAK
  KONEC
  KDYZ JE ZAPAD
    OPAKUJ 3 KRAT
      VLEVOVBOK
    KONEC
  KONEC JINAK
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 14_B
  KDYZ JE VYCHOD
    VLEVOVBOK
  KONEC JINAK
    KDYZ JE JIH
      OPAKUJ 2 KRAT
        VLEVOVBOK
      KONEC
    KONEC JINAK
      KDYZ JE ZAPAD
        OPAKUJ 3 KRAT
          VLEVOVBOK
        KONEC
      KONEC JINAK
      KONEC
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 14_C
  KDYZ NENI SEVER
    VLEVOVBOK
  KONEC JINAK
  KONEC
  KDYZ NENI SEVER
    VLEVOVBOK
  KONEC JINAK
  KONEC
  KDYZ NENI SEVER
    VLEVOVBOK
  KONEC JINAK
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 14_D
  OPAKUJ 3 KRAT
    KDYZ NENI SEVER
      VLEVOVBOK
    KONEC JINAK
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 15_A
  OPAKUJ 9 KRAT
    KDYZ NENI PLNO
      POLOZ
    KONEC JINAK
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 15_B
  OPAKUJ 9 KRAT
    KDYZ JE PLNO
    KONEC JINAK
      POLOZ
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 16_A
  OPAKUJ 9 KRAT
    KDYZ JE ZNACKA
      ZVEDNI
    KONEC JINAK
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 16_B
  OPAKUJ 9 KRAT
    KDYZ NENI ZNACKA
    KONEC JINAK
      ZVEDNI
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 17_A
  OPAKUJ 9 KRAT
    OPAKUJ 9 KRAT
      KDYZ JE ZNACKA
        ZVEDNI
      KONEC JINAK
      KONEC
    KONEC
    KROK
  KONEC
  OPAKUJ 9 KRAT
    KDYZ JE ZNACKA
      ZVEDNI
    KONEC JINAK
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 17_B
  OPAKUJ 9 KRAT
    KDYZ NENI ZNACKA
    KONEC JINAK
      ZVEDNI
    KONEC
  KONEC
  OPAKUJ 9 KRAT
    KROK
    OPAKUJ 9 KRAT
      KDYZ NENI ZNACKA
      KONEC JINAK
        ZVEDNI
      KONEC
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 18
  OPAKUJ 9 KRAT
    KDYZ NENI ZNACKA
      POLOZ
      KROK
    KONEC JINAK
      OPAKUJ 9 KRAT
        KDYZ JE ZNACKA
          ZVEDNI
        KONEC JINAK
        KONEC
      KONEC
      KROK
    KONEC
  KONEC
  KDYZ NENI ZNACKA
    POLOZ
  KONEC JINAK
    OPAKUJ 9 KRAT
      KDYZ JE ZNACKA
        ZVEDNI
      KONEC JINAK
      KONEC
    KONEC
  KONEC
KONEC




PRIKAZ 19
  OPAKUJ 9 KRAT
    KDYZ NENI ZNACKA
      KROK
    KONEC JINAK
      OPAKUJ 9 KRAT
        KDYZ NENI PLNO
          POLOZ
        KONEC JINAK
        KONEC
      KONEC
      KROK
    KONEC
  KONEC
  KDYZ JE ZNACKA
    OPAKUJ 9 KRAT
      KDYZ NENI PLNO
        POLOZ
      KONEC JINAK
      KONEC
    KONEC
  KONEC JINAK
  KONEC
  OPAKUJ 2 KRAT
    VLEVOVBOK
  KONEC
  OPAKUJ 9 KRAT
    KDYZ NENI ZNACKA
      POLOZ
      KROK
    KONEC JINAK
      OPAKUJ 9 KRAT
        KDYZ JE ZNACKA
          ZVEDNI
        KONEC JINAK
        KONEC
      KONEC
      KROK
    KONEC
  KONEC
  KDYZ NENI ZNACKA
    POLOZ
  KONEC JINAK
    OPAKUJ 9 KRAT
      KDYZ JE ZNACKA
        ZVEDNI
      KONEC JINAK
      KONEC
    KONEC
  KONEC
KONEC




Tradičný dowňák

<<- ->>