<< home >> |
Didaktické využitie mini-jazyka Robot Karel na ZŠ |
<<- ->> |
|
|
|
|
ZÁVERVynára sa pred nami otázka: Učiť na ZŠ programovanie?
Áno, áno, áno! Domnievam sa totiž, že základy programovania použijú
všetci žiaci vo svojom živote častejšie ako vedomosti o Adamauskej
vysočine, o dátume nástupu Habsburgovcov na trón, o priraďovacích a
podraďovacích súvetiach, či počte krviniek v jednom kubickom mm krvi a
množstve ďalších prepotrebných vedomostí, ktoré do nich hustia naše
školy. Nepochybujem o tom, že prakticky všetci dnešní žiaci budú v
budúcnosti musieť pracovať s počítačmi. Tí, ktorí ovládajú základy
programovania, dokážu omnoho lepšie pochopiť úskalia, ktoré na nich
počítač chystá a vedia sa s nimi lepšie vysporiadať. Nie je pravda, že
programovanie využijú iba profesionálni programátori. Môžeme si všimnúť
stále masívnejšie prenikanie programovacích prostriedkov do ďalších a
ďalších aplikácií. Stále viac používateľov bude chcieť vedieť
prispôsobiť správanie týchto aplikácií svojím potrebám (napr.
konfiguračné súbory aplikácií pod OS Linux v jazyku C). V minulosti
bola vžitá predstava, že aplikácie sú stále dokonalejšie a celý ďalší
vývoj bude záležitosťou čím ďalej užšej skupiny programátorov.
Skutočnosťou je, že počet ľudí, ktorí si tu a tam niečo naprogramujú,
rýchlo narastá. Je to spôsobené nielen stále väčším prenikaním
počítačov do najrôznejších oblastí života, ale tiež stále schopnejšími
a prítulnejšími programovacími nástrojmi. Ich plnohodnotné používanie
je však závislé od zvládnutia úvodu do štruktúrovaného programovania na
ZŠ, napr. prostredníctvom programovacieho mini-jazyka Robot Karel. |
<<- ->> |
|
|